středa 20. července 2011

Brusel, Atomium, čůrací rodinka, 5kg pralinek a jiné příhody

25.-28.3.
Prodloužený víkend v Bruselu. V pátek ráno odlétáme z Prahy, v pondělí večer se vracíme. OK, a kolik je tam kešek? Pohled na mapu moc velké nadšení nevyvolal. A hele, virtuálka. Hmm, 5km trasa s nejistým hledáním jednotlivých zastávek. Pche, to prubnu přes Streetview. Aha, ono tam není... To nám to pěkně začíná.

Jsou tu tradičky na turisticky atraktivních místech, hurá, aspoň se můžu navigovat na keš a nemusím to hledat v mapě. Multiny po parcích, zkouším jich pár na brutál, daří se. Jen jak nakonec zjistím, tak jsou docela daleko mimo mojí předpokládanou oblast. Takže když byste chtěli multiny v Bruselu, stačí mi napsat ;o) Já jsem taky psal, projel jsem logy u pár keší v centru, požádal o rady, doporučení co vidět za památky, co rozhodně zkusit najít za keše.

Na mysterky ve francoužštině a vlámštině rovnou zapomínám. Zkouším aspoň něco málo vyluštit co mají v angličtině ale nedaří se. Při představě, že to dopadne jako s multinama se do toho moc neženu.

Takže jsem se vyzbrojil na tradičky, kouknout do mapy, načíst přes Translator listing, připravit si tužku a pinzetu - většinu tvoří mikroše a nano... au. Standardní situace - maximálně možné zalidněné místo a nanokeš... to by člověk vraždil. Naštestí má docela dost keší fotohint, opravdu často jej využívám, i pro vlastní pohodlý a zrychlení odlovu.

Jak zjišťuju Brusel je pomalovaný jako jeden velký komiks. Máte tu volnou plochu na baráku? Ano. Tak my Vám sem dáme jednu komiksovou malbu. Brusel je považovaný za hlavní město komiksů, pochází odtud spousta velkých malířů a psavců. Vzniknul tady Tintin a spousta dalších. A co v Bruselu ještě najdete skoro na každém rohu? Fontány. Spousty fontán. Ty já mám moc rád. To zase bude waymarků.

S waymarkama je to bída, moc založených jich tu nemají. Bohužel Dorky už tady byl, takže katedrála je zabraná. Co se mi zatím povedlo tak je 1000 míst, chtěl jsem i jednu architektonickou kategorii co v ČR vůbec nejde, ale zapomínám doma papír s adresama... Nevadí, bereme s sebou noťas, na hotelu bude wifi. Jenže ouha, naše wifi je nějak rozbitá a zásuvku na kabel nemají... Takže jsem bez netu.
Rozhoduju se pro malou fintu. Hned po návratu neloguju navštívené waymarky, nechávám hezky autory v klidu a pomalu jim tam sypu svoje vlastní kousky. Hahaha.

Ze zajímavých waymarků mám zatím:
Evropský parlament - byl to boj, ukecal jsem to až na třetí pokus. Pro mě prestižní záležitost a jedna z mála možností jak získat kategorii.
US pavilon z EXPA 58, Jezdeckou sochu, jako bonus zároveň i fiktivní postavu, věčný oheň,  konečně jsem si udělal historické muzeum, mám Inside airport, Musical Instruments, spousty pěkných lvů a nástěnných maleb. Měla by se povést kategorie Monarchové, jen si budu muset pohlídat tu jejich virtuálku, abych moc nenapověděl.
Jen to všechno dodělat...

Podle průvodců se Brusel nechá bez problémů projít za 2 dny. My jsme měli 4, takže těžká pohoda, že teda na jeden den pojedeme nějam ven. Bruggy, Gent nebo Antverpy. Nakonec nebylo nic a my se těžce flákali v Bruselu.

Za první den, přílet, ubytování, že nakoukneme do centra na památky a zítra že si je projdeme pořádně. Jenže jak je to všechno poblíž, tak jsme viděli skoro všechno. Katedrála svatého Michala a svaté Guduly, čůrací chlapeček, kouzelné Grand Place, měli jsme vafle, slintali jsme nad pralinkama.

Památky pěkný, jen člověk nesmí moc sejít z trasy památka - památka, jinak je to běs. O ulici vedle je to svinčík, pochcáno a posráno co se dá, popelnice moc neřeší, pytle na zem, oni to odvezou. V centru je docela tmavo, spadá to do oblasti kde žijí Arabové a spol. Takže hluk, atypická vůně, atd.

Druhý den, Atomium, tam bych chtěl tech waymarků taky pár nasekat, jen na to ještě nedošlo. Moc jsem se sem těšil. Vrchol, kde je vyhlídka, je ve stejné výšce jako špička plzeňského Bartoloměje! Fakt je to obrovský. Bohužel jsme měli opar nad městem a nebylo toho moc vidět. Ale byl to fajnový zážitek. Uvnitř je expozice o vesmíru, EXPU a vlastním Atomiu. Vše v AJ, FR, NL. Pak jsme si dali prohlídku MiniEuropy, zmenšené modely významných památek z EU, ČR tam má Staroměstskou radnici. Pěkný, jen je toho docela dost. Z Belgie je tam asi 10 památek, ke každé v průvodci jeden odstavec, tech památek je tam přes 300, tak jsme si to ke konci pak už jen prohlíželi a četli jen to co nás zaujalo.

TIP: Existuje system koponových slev. Koupíš 10 kuponů za 18eur, nejlevnější památka (obyč muzea) stojí 2eura, pak se to zvedá, MiniEvropa 4, Atomium 6, takže nám to akorát vyšlo na Evropu a Atomium. Bez slev by vlezné pro jednoho bylo 25eur, takže OK.

Tím, že jsme viděli v MiniEvropě památky z Brug, Gentu i Antverp, tak jsme se rozhodli, že nikam nepojedeme. Mám tak keše pouze z oblasti Brusselu, takže nemám odznak za Belgii. Nemůžu mít všechno.

 Třetí den byl cílený na zbytek památek v centru, královské paláce v centru, nádherný kostel svatého Jakuba, parádní vyhlídku na město, fajnové parčíky, kostel na Petit Sablon, Justiční palác, pak jsme to vzali přes kavárnu Haegen Dazs, kde jsme nechali za kafe s dezertem jako za běžný oběd. Metrem do Evropské čtvrti - Komise a Parlament, byl víkend, bylo to tu jako po vymření, prostě nikdo. Nikde nikdo, mrtvé město. Jednou jsem to viděl a to mi stačí. Třešničkou byl Vítězný oblouk, jen se tam připravovala nějako show, tak byl částečně pod lešením.
U toho je pěkný park, pohoda, klid. Nikde žádné zákazy chození po trávě, naopak, běž si užít.

A když už jsme měli koupenou celodenní jízdenku, jeli jsme na doporučení Qnika na Baziliku nejsvětejšího srdce. Opravdový luxus. Procházka parkem, moderně postavený kostel, krásné vitráže, dole v podzemí je restaurace, rozhlasová stanice, okolo kopule je vyhlídkový ochoz, zajímavá kombinace, která rozhodně stojí za zhlédnutí.

A protože se nám ještě nechtělo jet na hotel tak tradá na královský palác, ten je kousek od Atomia, prošli jsme si Čínskou zahradu, viděli domeček pro královskou rodinu, památník Leopolda I.

Den čtvrtý. Opouštíme hotel a azyl nacházíme v bývalé botanické zahradě, žena moje milá si usedá na lavičku a opaluje se. Já jdu ještě na pár keší. Pak na letiště a tradá domů.

Celkem končím na 22 kouscích, vybarvené Belgii, mám spoustu zážitků, fotek, pohledů. Když by to byl keškovací výlet, tak hodně velká slabota, bez problémů by měla padesátka padnout, s výletem by to šlo ještě výš. Kešky tady byly jako bonus, já jsem spokojený.

A těch 5 kilo pralinek? Ano, koupili jsme pro sebe, pro rodiny dohromady 5 kilo pralinek. Díky tipu od jednoho kačera jsme jeli do podnikové prodejny firmy Neuhass, kde mají naprosto neuvěřitelné ceny oproti standardním cenám v centru Bruselu. Pravda, nekupovali jsme tu extra kvalitu, proč taky. I ta normální kvalita byla luxusní, báječná a skvělá. Co jsme se ptali tak stačí aby byla pralinka špatně tvarovaná a už je to horší kategorie... takže za mnohem menší cenu báječná kvalita. A když se k tomu přidala akce kup 2 a třetí je skoro gratis, tak tomu nešlo odolat. Takže máme tři krabice (každá něco málo přes kilo) jednodruhových pralinek, v kakau, mandlích a drcených oplatkách a tři krabice v dárkovém balení, mix různých druhů. Dohromady skoro 5kg pralinek za 50euro. v centru bysme měli méně než půlku a na letišti tak desetinu.

A když jsme u toho sladkého, tak vaflárny mají večer před zavíračkou výprodej, vafle za euro, normálně přes den za pět. Ideální zakončení noční procházky po památkách.

Odkaz na moje kompletní fotoalbum: 25.-28.3. Brusel, BG

Žádné komentáře:

Okomentovat