neděle 27. listopadu 2011

Numismatic Photographs - nová WMK kategorie

Je tu nová kategorie - Numismatic Photographs. Udělal jsem minci z ČNB Plzeňský Pivovar, protože jsem si tady nebyl moc jistý, jestli to projde (mince vydaná ČNB ale není to oficiální platidlo), tak jsem rovnou udělal waymark i bratrům Slovákům - Bratislavský hrad.

Další waymarky v této kategorii neplánuju - moc zbývajících mincí tady není... Z aktuálních platidel v ČR přichází do úvahy - 5Kč Karlův most, 10Kč - Petrof v Brně, 20Kč - sv. Václav z Myslbekova pomníku na Václaváku, 50Kč - Karlův most a Hradčany. Pak jsou zde bankovky, kde jsou stavby jako doplněk k historické postavě. Asi by to bylo použitelné ale já jsem si život komplikovat nemusel. Pak už by to chtělo asi pořádně bankovku popsat a i daný objekt.
Další možnost je využití stejného objektu na více mincích, což je případ eurocentů, kde motivy jsou stejné na 1, 2 a 5 centech, druhá trojice je na 10, 20 a 50 centech. Ale ani s tím si hlavu lámat nemusím.

Na Slovensku jsem chtěl udělat Panenskou věžičku z Děvína, ale jak jsem zjistil, byl to jen jeden z návrhů. Škoda, mohl jsem mít další waymark na Děvíně.
Pak jsou ještě v nabídce historické mince a bankovky ale po nich jsem nepátral.

Žádné komentáře:

Okomentovat