pondělí 14. října 2013

Dlouho očekávané DNF

Už se Vám stalo, že jste šli na keš a věděli jste, že to bude DNF? Nemluvím o o keši, která je extra brutál hardcore, kde se na poprvé prostě nedá uspět. Jdete tam a máte pocit, který hraničí se 100% jistotou. Šance na úspěch je mizivá, takřka nulová, nebo abych byl upřímný - NULOVÁ! Uspět tady by byl zázrak. A přitom je to jedna tradička. Jedna zelená piksla v historii geocachingu. Jedna z mnoha ;o) Tušíte zádrhel. Je tady. A pořádný. Jen čtěte dál.


Tahle keš není tak úplně standardní. Máte vždycky tochu obavu, když jdete na keš, kterou už dlouho nikdo neodlovil? Třeba po zimní pauze, při odlovu v kačeroprázdné oblasti, prostě nevíte co Vás čeká. Můžou to být týdny ale i měsíce, je tam a nikdo jí nelovil, není tam a kačeři nelogovali dnf. Ale co když jdete na keš, kterou nikdo neodlovil celé dlouhé roky?

A tech roků je víc než byste spočítali na jedné ruce. To už je pořádný oříšek. Vlašák kameňák do kterého se jen tak nedá dostat. To musíte mít pořádná louskáček.

A co kdybych přidal, že ta keš nikdy nebyla nalezená?!

Ta keš nemá jedniný odlov, jen si to představte, prázdný logbook, věci na trade, FTF. FTF po 9 letech, 1 měsíci a 3 dnech! 9 let! To je skoro samotný pravěk geocachingu!

Že takovou keš neznáte? O té ví jen málokdo. Několik pamětníků, pár zvědavců co si prohlížejí profily, pár lidí co o ní slyšeli. Znáte ownera PaJa http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?u=PaJa - ano, je to owner přežívajících keší Údolí děsu u Krkavce, Pěkná vyhlídka nad Koterovem, Nepomucký Kefalín, ano, to je on. Pak má několik keší v archívu - Bolevecké rybníky, Pramen života v Žinkovech, Permoníka z Nevřeně. A má tam jednu, která stojí za pozornost - Jane´s View http://coord.info/GCKH0W ! Kolonka Last found je prázdná! Neodlovená keš!

Vím o ní zhruba od roku 2009 nebo 2010. Schovaná na watchlistu, jako připomínka. A dneska, když jsem byl nedaleko, tomu nešlo odolat.

Spíše než FTF, hnala mě zvědavost jestli je možné aby tam po tech letech byla. Skalka je využívaná horolezci, pravda z druhé strany, je kousek od Toniczkovi Radyně, ale co kdyby... ;o) Co kdyby.

Byli jsme tady dneska ve třech, tři páry očí, tři páry rukou. Nehledali jsme krásnou L&L ale rozpadlý plast, plesnivý trouchnivějící papír. Hledali jsme historii. Na rovinu jsem říkal, že netvrdím, že tam je, že ji najdeme, že se zapíšeme do historie. Říkal jsem, že by to musela být extra mega náhoda. No, nebyla.

Zkusili jsme co se dalo, pár míst vypadalo hodně lákavě, ale nic tam nebylo. Když jsem klackem šťoural do jedné z puklin, jestli náhodou nebude tam a ozval se plast, poskočilo mi srdíčko a tepová frekvence byla hodně velká. Když jsem vyšťouchal obal od hřbitovní svíčky, byl jsem trochu zklamaný. Ale bylo to více než symbolické - není tu.

Na tohle DNF jsem čekal několik let a je tu - úkol je splněný. Bylo to jasné a opačný výsledek byl majstrštykem. Obvykle se v DNF lozích píše, že se daný kačer vrátí. Já se nevrátím. Není kam, není pro co.

Sbohem Jane.

PS: ten výhled je opravdu famózní ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat